onsdag, maj 26, 2010

Karneval etc

Vi tog det rätt lugn på fredag morgon, men kom så småningom iväg på stand. Jag var på jakt efter smycke till lrdagens bröllop och vi var på alla möjliga butiker i stan utan att få napp. Suck. Trevligt nog stötte vi på bl a Johan & Ann utanför Grand och fick oss jättegod sushi på Zen innan vi återvände t lägenheten.

En vilostund senare tog vi oss en knapp timme på biljardhallen (snookertittande visade sig ha hjälpt min teknik märkbart!) innan det var dags för lite Karneval. Tillsammans med Linda, Jonas och Mia begav vi oss in på området. Dte blev konstifik, Bierstube, lite titt på smånöjen & barnevalsområde samt M A Numinen (sketabra - Route 66 till melodin av An Die Freüde samt La Donna Mobile i rock/finsk folkmusik version!) och till sist häng i annat öltält. Roligast var nog att träffa på div Lundabekanta här och där. Annars var dte lite underväldigande att bara vara besökare. Tror att intesiviteten av att vara med gör innehållet mer spännande och att det verkar som om där är mer att göra. Dessutom blev dte inga stora nöjen iår, och det påverkar nog också upplevelsen. Inte desto mindre är jag nöjd att jag fick mig lite Karneval.

Hungriga begav vi oss till Romana för att innehandla Svennepizza till oss och Linda & Jonas. Kebabpizza blev det fr min del, fast den var inte riktigt lika bra som Aptitens... Så småningom begav sig Linus iväg förlite häng med vänner, medan jag stannade kvar och förberedde mig för morgondagen.

Inga kommentarer: