onsdag, maj 26, 2010

Äntligen!

På lördagen var det så äntligen dags för anledningen till vårt besök: Sofia skulle byta efternamn, dvs gifta sig med Alex. Runt 11 begav vi, vårt värdpar och Lovisa oss mot Österlen. Vi kom på plats på Borregården där vi skulle bo & festen vara, fixade iordning oss, stressåt lite lunch (tack Jonas) innan det var dags att åka vidare till Backåkra och vigselplatsen.

Trots dimman som legat över Skåne på fm var solen framme och himmelen blå när vi kom fram till Backåkra. Jag var lite disträ och nervös vääl på plats då jag fått ett hederuppdrag under vigseln: Ceremonimästare aka Dragon Master. Vigsel som hölls på Backåkrafältet, och förättades av advokaten Leif, skulle jag dirigera och fylla ut. Minglet fick dra ut lite på tiden då musiken inte riktigt ville sig först, men så till slut fick jag anmoda alla att bege sig till PAX-stenen. Lite meck fick jag med att instruera placeringar, men sedan gick det rätt bra. Ja, alla andra klarade sig utmärkt, och vi fick bevittna en strålande brud o brudgum som lyckligt vigdes och utbytte löften bland när och kära. Stort grattis!

Tillbaks till Borregården for vi för fördrink, middag och fest. Dte hela var meget gott och trevligt och vilken tårta! Browniebotten med hallon? i en cylinder av choklad fylld med chokladmos och toppas av björn- och blåbär. MUMS. Sofia o Alex hade varit mkt kreativa med sina programm ngt som vi uppskattade starkt. Tyvärr är jag ännu såpass trtt att jag inte klarade mig långt efter midnatt, men var väldigt nöjd att jag inte behövde gå långt för att sova sött i vårt jättefina rum. (Fö höll vi (TSS & Mia) det kortaste talet, med det enda som blev bissat: Vi ropte Äntligen! med armarna i luften.)

Tack för en jättefin dag och stort grattis till de kära två.

Inga kommentarer: