torsdag, oktober 29, 2009

Seminarium

Lämnade hemmet igår efter en förmiddag av ansökningarbete. Först åt jag lunch med maken på Blossom (musig koreansk mat) sedan tog jag bussen till John Lewis vid Oxfor Circus för att byta lite felköp och sist fikade jag på Nero medan jag väntade på att det var dags för dagens höjdpunkt.

Kvällen bjöd nämligen på ett smeinarium om 'Making Better Law' som jag hjälp till att förbereda. Jag har nämligen, under min tid på Hansrad Socity, forskat och skrivit till det briefing paper som medföljde seminariet. Mitt namna stod t.o.m på PM:en och han som höll i presentationen och debatten nämde mig vid namn under introduktion (wehej!). Det var roligt att träffa min agamla kollegor igen och känna att de var lika glada att se mig (jag är en sucker för att vara omtyckt!). Lyckades dessutom byta några ord med ordföranden för the Nuffield Foundation (en av huvudfinasierärna för politisk forskning), en ledamot av överhuset, högste man på Parliamentary Counsel (den myndighet som skriver lagar i juridiskt språk) som härligt nog heter Mr. Laws samt Robert Rogers som är en av de högsta clerkerna på Hous eof Commons (har bl a varit Clerk of Legislation) och tillika författare av boken "How Parliament Works" som jag för tillfället läser med stor uppskattning. Jag lyckades t o m ta mod till mig och vara dne konstitutionella nerd jag är och be om författarens autograf i mitt ex av oken (som jag hade med) och han gjorde det med glädje! Mycket nöjd.

Själva seminariet var också bra; vissa delar bättre än andra. Mr Rogers var ett nöje att lyssna på, kunnig och med en väldigt god talarförmåga. Delar av den efterföljande diskussionen var också lärorik.

Var kvar i en timme efteråt och drack ett par glas med de andra gästerna (det var då jag bad om autografen). Roligt, men skönt att komma hem och äta också. Är fortfarande trött och hostig.

Inga kommentarer: