onsdag, oktober 28, 2009

Ansökningsformulär

En hel del av de jobb jag söker (och den datormappen, med alla mina ansökningar, börjar bli STOR) kräver att man ska fylla i ett formulär med de detaljer som vanligtvis finns i ett CV. Det är på sätt och vis bra då de får någorlunda enhetliga och jämförliga dokument, samt att man ofta kan klämma in mer information (iaf av vissa typer). Men det är oerhört tidsödande. Att sitta och fylla i jobb, adresser och en massor av detaljer om och om igen (det tar tid trots klipp&klistra eftersom alla formulär är olika) är jättetradigt och tar en massa tid man hellre ägnat åt att skriva om varför man passar för rollen (det ska ju också göras, i formuläret). Önskar jag bar kunde skicka in ett CV istället. Jag har ju det klart och kan lätt justera de småsaker som behövs!

Annars har jag även tillbringat delar av förmiddagen med att förbereda min NI-intervju i nästa vecka. Linus måste skkriva ett brev (dvs skriva på ett jag skriver) som bekräftar att jag bor i vår lägenhet...

Inga kommentarer: