fredag, oktober 30, 2009

Kommunikationsproblem

Är lite irriterad. Ringde imorse upp GP:n för att se om de fått några återbud på vaccinatiomskliniken och får då besked att de inte har ngn vaccinatiomsklinik för närvarande. Till saken hör att vår GP består av två mottagningar i närheten av varandra och jag nu ringde en annan en den jag ringt/besökt tidigare då de öppnar först. Trodde det kunde vara ngt fel så inväntade för att ringa den ursprungliga (kom dock inte fram dit utan till den andra). Jag frågade igen och fick samma svar. JAg förklarade då att jag kontaktat den andra mottagningen och de givit mig besked om att jag skulle höra av mig nu på fredag, annars på måndagar. Hon som svarade sa att de måste fått dte om bakfoten för att vaccinationerna är nedlagda för närvarande pga influensan. Eftersom jag inväntat idag enligt intrsuktioner var jag lite irriterad och förklarade att ngn kanske borde berätta det för den andra mottagingen?

Det är bra med två mottagningar då det innebär större möjlighet att få tid och större spann på öppettider, men de fördelara blir ju ngt oviktiga när de inte kan kommunicera med varandra. Suck. Ska nu kolla om man kan fixa via Linus jobb, annars är dte bara att boka tid på en privat reseklinik vilket kostar pengar. Suck.

Inga kommentarer: