tisdag, oktober 27, 2009

Jobbsökeri & prov

Mår fortfarande dåligt och börjar bli riktigt trött på det. När influensan tar slut ska man må bra, inte ha ont i huvudet, vara snorig, hosta och må illa. Mutter, mutter.

Har ändå lyckats vara rätt flitig. Då jag kände att jag behövde mer övning på Verbal Reasoning Tests innan jag gör provet för Civil Service Fast Stream tillbringade jag stora delar av förmiddagen med detta. Är fortfarande skeptisk mot vissa konstructioner men tror jag eventellt börjat ana hur jag ska svara för att svara rätt... Det återstår att se. Tror jag ska göra själva provet på torsdag.

Jag har även lyckats skicka iväg mitt CV till en vickagentur (ngt slags arebet ska jag väl lyckas få...), letat jobb att söka (har nu en diger lista) och skrivit en ansökan med CV. Skickar iväg den imorgon när jag läst igenom den igen. Icke jobbrelaterat tog jag en promenad i den jättefina höstvädret (milt, klarblå himmel, sol och färgsprakande träd) till vår GP för att diskutera vaccinationer. Tror jag rätt nöjdt kan lägga av för idag.

Inga kommentarer: