onsdag, juli 23, 2008

Parliamentary Archives

Gick upp tidigare än vanligt eftersom jag ville vara på plats till 9.30. Hade ju tid inbokat på Parliamentary Archives. När jag kom fram till ingången, visade den sig vara spärrad. Polisen sa mig att det skulle ta ett litet slag då de behövde undersöka en skåpbil som stod parkerad där. Om allt var ok skulle jag få komma in. Han sa till mig att vänta på andra sidan hörnet, ifall bilen exploderade. Skoj! Inget hände och ca en kvart senare kom jag in. (För säkerhets skull ringde jag Linus och varnade om att jag var i "säkerhet".)

Ja fick ta mig genom en säkerhetskontroll där man fixade en visitor's pass till mig med foto på. Kameran satt så lågt, att när jag ställde mig på markeringen, så fick inte mitt huvud plats ordentligt. Anmälde mig och sedan kom en polis och eskorterade mig och två andra upp till arkivet.

Där fanns materialet jag beställt och jag kunde titta igenom det och få klarhet i hur processen sett ut (mer än förut). Fick även tillfälle att titta i the Hansard och har nu kunnat göra en översiktig tidslinhje av hur SI 1981/1794 blev till. Gött. Gjorde dyra kopior (ENORMT dyra) och var redo att lämna arkiven vid halv ett. Var därför döhungrig när jag äntligen kom hem.

Nu måste jag fixa kompletteringar till min ansökan om nedsatt årsbelopp hos CSN. Och plugga.

Inga kommentarer: