tisdag, juli 22, 2008

Materialinsamling

Eftersom jag är klar med bakgrundsavsnittet till uppsatsen kan jag nu vända min uppnärksamhet, oavkortat, till själva studieobjektet. Nu är det dags att ta sig ann implementationen av EG-direktivet 77/187/EEC. Idag och igår har gått åt att identifiera (och spara) material som beskriver denna, ger mig ledtrådar till den. En del har skickats iväg för utskrift (vägrar att arbeta helt från datorn - jobbigt för ögon, svårt att få överssikt och inget roligt att föra anteckningar). HAr inte hittat allt jag behöver än (vet inte om allt än heller), men tror jag kan få ihop det allra mesta efter morgondagens besök på the Parliamentary Archives där jag bokat en search-room appointment under hela dagen. Ska bli riktigt roligt att få sitta i Westminster Palace, med egen läseplats och titta igenom samt kopiera primärt material. Känner mig som en riktig forskare och akademiker för en gångs skull! Och kommer att kännas bra att kunna nämna detta på ngt sätt i förhållande till uppsatsen. :) Mer om det imorgon. Ska väl börja titta igenom det material jag redan har idag under eftermiddag, men känner mig sådär lagom sugen. Halsen gör ont igen och jag känner mig förkyld. Skulle vilja ut på kraftgång, men det jag vill lyssna på krånglar coh energin är begränsad. Får se hur det blir. KAnske får det räcka med balkongsittning och propositionsläsning.

Inga kommentarer: