måndag, maj 26, 2008

LaTeX

Det slog mig att det var ett slag sedan jag bloggade. Jag har helt enkelt haft fullt upp de senaste dagarna. Fick ihop rapporten till handledaren, som sagt, och sedan satte jag mig ner för att lära mig LaTeX ett slags ordbehandlingsprogramm som producerar skitsnygga dokument men där man (när man väl fattat det) kan skita rätt så mkt i formen och koncentrera sig på textens innehåll och språk istället. Bra kombination. Så jag satt och lälrde mig dte (nja, började få grepp om det) under torsdagen och fredagen och har nu fått ne matsre thesis plan skriven att skicka till institutet (det brittiska rättskomparativa). Det är kul, och ibland lite klurigt. Har även lyckats gå på bio och se senaste Indian Jonesfilmen (jag gillade den, kanske mest för att jag gillar IJ-filmer genrerellt, men jag hade kul och den var snygg. visst vissa bitar var sådär, men jag var nöjd ändå.), tagit en trevlig och lyckad shoppingtur samt varit på ikea (mindre lyckad tur då det vi främst ville ha fanns i ett förråd 5 min bilväg därifrån...). Idag är det Bank Holiday så vi har ledigt. Behöver fixa hemma och dte regnar så vi lämnar nog inte huset mycket idag.

Inga kommentarer: