onsdag, maj 28, 2008

När magen sa: AJ!

Sen eftermiddag går började jag förbanna mig själv att jag druckit kaffe. Fick ont i magen (övre delen) och mådde illa - typiska magkatarrssymptom. Men allt eftersom kvällen gick, och jag började må sämre och det onda koncentrerade sig i nedre delen av magen, på höger sida, såpass att jag hade panikont i en begränsad punkt i buken, började jag undra om dte inte kunde vara ngt annat. Kräkningar hjälpte inte. Så vi förberedde oss på att kanske behöva åka till sjukhuset (blindtarmsinflamation var en av våra misstankar). Men vid kl 22 nådde det en kulmenoch blev inte värre. Verken på den där utpekade punkten släppte ngt. Så jag valde att försöka sova. Lyckades. Men har fortfarande ycket ont i magen och är stel som en pinne. Inte särskilt illamående dock. Ska, så småningom, ringa till vårdupplysningen (i Sverige) och se vad d etycker jag ska göra. Så har jag lovat Linus att ta taxi, inte buss, om jag måste till sjukhuset. Idag blir det inget arbete gjort.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Stackars! Krya dig, kram!

Kristina sa...

Tack.