torsdag, maj 08, 2008

Anlita INTE Tele2

I brevlådan fick jag nyss en försändelse från Tele2 hos vilka jag varit bredbandstelefonikund hos undre ett drygt år. Under detta dryga år fick jag ägna mycket tid åt att överhuvudtaget bli fakturerard och att bli det korrekt. Jag fick även jaga dem att bekräfta min uppsägelse när den väl skickats (inte en minut senare än nödvändigt). Trots allt meck har de inte lyckats att fakturera mig korrekt under andra halvåret heller. Tekniskt fel heter det tydligen. Deras ansvar inte desto mindre. Nu har jag fått besked om att deras klantighet nu leder till att jag skall uppsalingsfaktureras för de missade faktureringarna. Och då blir jag inte lite trött och arg. De är snälla nog att inte faturera reroaktivt mer än 6 månader (all den tidsom föregick de sex månaderna har jag redan betalt korrekt eller redan fått löfte om att inte bli efterfakturerad på så det var ju bekvämt). Det är väl egentligen skitsummor det handlar om, men ändå. Man skall inte behöva kämpa för att få betala enligt avtal. Så jag skrev ett besviket mejl till företaget där jag bl a sa hur besviken jag var och att jag tänkte berätta det för alla jag känner. Alltså:

Bli INTE kund hos Tele2 (iaf bredbandstelefoni) om ni inte råkar tycka om otydlig och oviss fakturering, dåligt med svar på korrespondens och tydligen tekniskt kassa faktureringssystem.

Inga kommentarer: