lördag, februari 02, 2008

Så kom februari

Tvätten är i maskinen, pojkvännen på bal och jag sitter vid datorn. Så ska det vara :). Igår var händelserikt och trevligt på många sätt, samt lite besvärligt på andra.

Vi började dagen med lättja för att ta oss in till stan efter ett. Då var det dags för vaccinationerna. Uschochfy. Eftersom vi ska till Mexiko så behövs det, men jag är oerhört nålrädd så erfarenheten var ångestladdad. Men det gick och nu är jag skyddad mot Hepatit A. Det gjorde ont och fortsatte att göra det i ett antal timmar - på mig alltså, inte på Linus.

Vi gjorde oss sedan iordning för kvällens roligheter. På 500 fick jag vara Jean SIbelius och kom på andra plats på den frågesport som hölls (på andra plats av alla i publiken, d v s ca 500 pers!) så jag var nöjd. Mycket var roligt och det var kul att se showen. Ståplatserna var helt rätt och överraskande bekväma även om sista halvtimmen var mindre skön.
Grand är som alltid trevligt och vi hade det mycket bra. Det blev isterband och ålborg jubileum, dyrt men gott bubbelvatten,chokladparfait och portvin samt drinkar. Tyvärr fick jag under middagen fruktansvärt ont i magen, så pass att jag ett slag funderade på om det skulle bli akuten för mig. Men det gick såpass över tills vi skulle hem att jag trodde det var ok. Tyvärr blev det värre igen under natten och det brände och krampade i magen och till slut blev det uppkastning. Och nej, så många drinkar drack jag inte. Dte blev alltså en rätt besvärlig natt och jag är fortfarande matt och har nt i magen fats inte lika illa, som tur är.

Allt som allt måste jag ändå säga att Linda födelsedag var mycket trevlig.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Usch vad tråkigt att höra att du blev sämre vännen! Men tack annars för en trevlig kväll!