måndag, januari 28, 2008

I da man!

När jag skulle cykla in för att hämta rättshistorieanteckningarna jag ska få låna av en snäll kursare upptäckte jag att ngt inte stämde med framhjulet. Däcket hade hamnat lite utanför ramen - och tots försök att släppa ut luft, sätta in däcket och fylla på luft igen hjälpte det inte. Ngt tvingade ut däcket. Så när jag väl hämtat anteckningarna fick jag lov att mecka lite. Är väldigt beroende av cykeln och imorgon måste jag in till skolan. Så i det råa, gråa januarivädret stegade jag med min fina verktygslåda (som jag haft sedan jag var barn) och börjar mecka. Många tittade undrande på mig, men efter en del besvär fick jag slang och däck på plats igen och kunde fylla med luft och testa om jag lyckats. Och ja minsann. Victory! Så på med allt igen och en fult brukbar cykel. Heja mig! Nu kaffe och plugg.

Inga kommentarer: