tisdag, juni 26, 2007

Regn, resa och dop

Skall strax satta mig och lasa om Romersk ratt men innan dess en uppdatering. Helgen var blot och gra och av var Dorsettrip blev det bara dopet. Vi vaknade tidigt pa lordagen for att kolla vadret - det var inte uppmuntrande sa vi beslot oss for att stanna hemma. Vi har i efterskott fatt bekraftat att detta var klokt av oss. Istallet tog vi en promenad in till Canary Wharf och titta lite i affarer, skaffa bibliotekskort at Linus (gott!) och fikade pa Starbucks. Jag drack en Banaan Java Chip nagot vilket ar en blandning mellan iskaffe och milkshake med chokladbitar i och gradde pa toppen. Jag blev matt. Kopte aven ett anteckningsblock som jag skriver over mina losa recpet i - kommer att bli superbra. Pa kvallen gick vi och at pa en Thairestaurang i narheten - det var grymt gott. Krabba med mjukt skal till forratt (vi delade), scallops i oystersas med gronsaker och ris med russin, annanas och cashewnotter, samt mumsiga banana fritters till efterratt (de var panerade i kokos och perfekt tillagade utan att drypa av fett). Sedan rullade vi hem matta.

Jag vaknade tidigare an man bor pa sondagen (kvart i sex) for att forbereda avfarden till Dorset och dopet. Vi kom med det tankta taget och laste tidning och suckjade over bortskamda barn under den dryga 2-timmarsresan till Poole. Val dar tog vi en tur via KFC till bussen som tog oss till Wimborne. Det regnade och var ruggigt kallt hela tiden. Barbent som jag var frost jag mest pa taget (djavla luftkonditionering). Efter en kaffe pa puben tog vi oss upp till kyrkan. Det var trevligt. Forst lunch och prat med diverse, sedan ceremoni, och tillslut efterrattsbuffe. Fredrik var sa snall sa hela tiden och mycket sot i sin lilla fluga. Framat fem paborjade vi resan tillbaks, men nu i sallskap med Rosie och Adrian. Taget var forsenat, men vi kom tillslut hem utmattade efter en lang dag. Uj. Men jag ar glad att vi kunde aka dit.

I helgen skulle vi egentligen ha flyttat till den nya lagenheten men det blev ju som bekant inte av. IStallet kan vi konstatera att det ar en manad kvar till flytten (peppar, peppar) och att det ska bli trevligt. Fick besked fran Juridicum igar och vet nu att jag fatt mina forstahandsval till fordjupningen i host: European Comperative Legal History samt Teman i offentlig ratt. Ausgemercht. Nu ar det bara tentaresultatet som ar kvar (nu i veckan kommer det). Jobbletandet gar trogt aven om jag sokte mycket duktigt i fredags. Far se hur jag gor med det hela...

3 kommentarer:

Linda sa...

Grattis till kurserna! Kul!

Kristina sa...

Stort tack!

Lovisa sa...

Grattis till kurserna, klart att de inte kan neka dig något - du är ju deras typsvar!