torsdag, juni 28, 2007

Harfargsfoljetang

Ni som foljt bloggen eller mer personligt mitt live vet om att jag har ett stormigt forhallande till min harfarg denna arshalva. Efter att ha provat morkt skulle jag atervanda till mitt vanliga morkblonda. Men se det gick si sadar. Blekning ledde till fruktansvard ljusornagefarg. Toning av det gjorde fargen lite mindre ralig. Fargning till morkblond med slingor blev morkrRODblond med slingor. Min harbotten madde mattligt bra av detta. Tills harom dagen har jag talmodigt statt ut med att vara rodharig (och jag sager dte igen: dte ar inget fel att vara rodharig utom nar man blivit det av misstag). Sa tankte jag att jag skulle prova nagot nytt och det gjorde jag. Sa nu ar det askljusbruntmorkblont typ (riktigt rattfargat alltsa). Jag ar inte riktigt dar an men nu har jag iaf blivit av med det roda. Klurar nu pa nasta steg i harfargsfoljetagen: The Quest For my Original Hair Colour.

Har finns forovrigt fler bilder fran grillfesten haromveckan.

6 kommentarer:

Lovisa sa...

Haha, var det där med att det inte är något fel med att vara rödhårig en passning till mig? :) Men gumman tro mig, jag om någon förstår hur traumatiskt det är att ha fel hårfärg. Den gången jag gjorde blonda slingor eller då jag skulle färga håret mörkare och det såg brunt ut var fruktansvädra upplevelser, jag kände mig inte som mig själv utan håret. Det är som med David, det är där styrkan sitter. Men i alla fall enligt bilden verkar du vara på rätt väg och är, som alltid, mycket söt. Puss!

Kristina sa...

Lite, lite. Brasklapp i forhallande till dig och Sofia. NAr jag val hittat ratt kommer det nog droja laaaange innan jag hittar pa ngt nytt fargmassigt. Men du har ratt - jag narmar mig sakta malet. Nu ar jag sa nara, men vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit. Star liksom pa ett stup och ser malet, kan nastan rora vid det, men var fan gangbron over ar vette faglarna. KAnner mig underbart banal. PUSS

Linda sa...

Vackert vackert ser det ut på bilden (även om det röda också var ganska klatchigt från en utomståendes perspektiv), fin frisyr också!
Men, som Lovisa vet jag också hur det är när man inte får den färg man tänkt. Minns när jag skulle färga det mörkbrunt och det blev svart - har aldrig tvättat håret så ofta som då. Eller när jag blonderade det och det, såhär i efterhand, nog var mer gult än blont. Men jag lärde mig tycka det var käckt (inte mycket annat att göra) och var riktigt nöjd mot slutet.
Men du är alltid fin, oavsett!
pussochkram

Kristina sa...

Ni ar finast!

Lovisa sa...

Den gången då mitt hår såg brunt ut var jag på yoga och efteråt kan man få sånhär emotion relief och alla blev gripna av stora känslor och jag hade ångest över mitt hår. Hej ytlighet.

Tea sa...

Vilka problem det blir när man helt plötsligt vill se lite annorlunda ut... eller ja, gå tillbaka till sitt vanliga jag! Färgen ser bättre ut vännen! Om du lägger i lite citron och är ute i solen så bleks det lite snabbare. Om det fortfarande är för rött så lägg i en omgång med den askljusbrunmörkblonda färgen igen!
Pusss och Kram