torsdag, juni 28, 2007

Heltackningsmattor ar ackligt

I den nya lagenheten har vi inga, men har finns de i hallen (smaaaart) och i sovrummet (hanterligt). Det ar opraktiskt och tradigt sa dar till vardags men ibland blir man pamind om exakt hur blaigt det ar. IBland far man sopor som ar mindre apptitliga. Var pa vag ut med dem men var tvungen att stalla ner pasen pa hallgolvet (se mattan) medans jag satte pa mig skor. Upptakte till min fasa att den lakte mycket illaluktande vatska som mattan torstigt sugit at sig. Nar jag val gjort mig av med pasen sa tog jag mig ann flacken/polen (fast jag hade brattom ivag sa jag gjorde det inte sa helhjartat). VAtten och tval gjorde inte mycket for att dolja flack eller stank. Sa idag fick jag det stora nojet att inhandla heltackningsmattrengoring. MAn sprejar. Later verka. Man gnuggar. Later torka. Man dammsuger. OCh ibland far man gora detta ett antal ganger. Isch. Tala om ociviliserat.

Inga kommentarer: