torsdag, juni 28, 2007

Lite irriterad

Idag fick vi tentaresultaten for Straff- och processratten. Jag fick 45p (inraknat duggapoangen man fick ta med till tentan) och AB-gransen var 50. Alltsa BA, som annu en gang inte ar nagot att skammas for men jag tycker jag borde klarat av att fa battre poang. Tyckte jag kunde det battre an vad resultatet visar. Men sa ar det. Inte mycket att gora at saken nu. Vad jag ska fokusera pa att jag ar en rattshistorietenta ifran att ha avslutat alla grundkurserna i en Jur Kand och att jag borde kunna vara fardig om ett ar. Det ar faktiskt nagot att vara glad over. Kan jag bara satta rattshistorian bra sa kan jag sluta pa topp. Lite irriterad over att jag blir irriterad dock. Jag tentapluggar alltid for att lara mig inte for att fa ett visst betyg - men sa vill jag ju garna fa bra resultat iaf nar jag tycker jag kan sakerna. (Eg ar detta mer bittert an Mark- och Miljorattens B som var helt rattvisande eller skatterattens BA som berodde pa sjukdom. Nu har jag liksom ingen ursakt men hoga forvantningar pa mig sjalv.) Mycket vasen for ingenting, jag vet, men sa ar det.

Hade en trevlig kvall i Camden igar da jag traffade Ariadne. Vi gick runt lite och sag pa omradet, besokte snabbt hennes hem och satt sedan pa en urtrevlig PUB i kvarteret. Vi drack och delade pa ett snacksfat (med pita, hummos, oliver, tabboulah, merguezkorvar...) och pratade i ett par timmar. Jag skall dock erkanna att jag ser fram emot rokforbudet som satter igang har sondag (1 juli). Det ska bli gott. Tyvarr han jag inteforbi affaren dar jag skulle tigga jobb. Far bli pa imorgon istallet.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ni äter alltid så himla mycket goda saker! Avundsjuk! Jag lever just nu på havregrynsgröt till frukost, müsli till lunch på jobb, drickyoghurt och frukt till fika och typ en macka när jag kommer hem... (fast igår var jag duktig och lagade mat)

Kristina sa...

Bra. Man maste ata ossa. Ordentligt. Snart slutar du jobba? Eller?

Mat ar nog min storsta (men inte enda) last.