tisdag, september 14, 2010

Barnmorskebesök

Var imorse på en av mina sista barnmorskebesök denna graviditet. Hoppas jag iaf. Nästa är inbokad till 5 oktober och jag hade i dagsläget inte haft ngt emot att vara tvungen att avboka. :) Nästa vecka har jag iofs tid hos förlossningsläkare/haematolog så det är inte så att jag har släppts fri... Allt var bra och det hela gick snabbt. Förutom att det var dags för blodprov och den stora nackdelen med iaf vår GP är att man, när blodprovsbehov uppstår, måste boka tid för detta med sjuksyster, och det kan ta ett slag innan man får en sådan tid. Syster var inte inne idag, så nästa lediga tid var fredag mitt på dagen. Då jag inte har ngn större lust att ta ledigt mitt i min sista arbetsdag för att lämna blod bestämde jag istället för att fara till sjukhuset där de har 'drop in tid' på måndag, tisdag och fredag fm. Ngt meckigt att behöva ta sig dit, iaf när man är übertrött, och jobbigt att sitta och vänta, men bättre än att behöva ta sig till vårdcentralen igen. Saknar vid sådana här tillfällen svenska vårdcentraler där man kan få prov tagna på direkten. Iofs kan det bero just vår GP att det är såhär. Vi funderar på att byta, och alternativet kanske är bättre... Nu ska jag försöka slänga ihop ngt slags lunch och sedan sova middag då jag är redo att sova redan nu. Hoppas få lite vettigt gjort när jag vaknat...

Inga kommentarer: