måndag, september 13, 2010

AmmningsBH

Största delen av mitt liv med ngt som kan klassificeras som bröst har de varit åt det mindre hållet. Och det har jag i regel varit meget nöjd med. Den enda nackdelen med AA-storklek (som jag hade tills runt 25) var svårigheten att itta BH i Sverige. Så smått uppgraderade jag som sagt till A kupa och i mina övre 20-år fick jag till slut acceptera att använda BH på regelbunden basis. För ca 1,5 år sedan hade moognad & viktökning lett till att jag faktiskt var närmre B än A. Precis. Så när jag begav mig till M&S för att inhandla amningsbh, med kunnskap om att man ska mäta i ca v 36 och så lägga till en kupstorlek, tänkte jag 38 (85) C, eventuellt 40C borde vara rätt. Fick assistans och blev mätt av den snälla damen på underklädesavdelningen som rätt pch slätt konstaterade: 38D. Ursäkta! Hihi. Känns helt fel att ha inhandlat BHar i denna storlek, men de kommer väl att behövas. Hoppas dock att så småningom landa tillbaks i B-kupans värld.

Inga kommentarer: