torsdag, december 18, 2008

Mörker

Kollade just på SMHI för SThlm. Ville ha lite koll på vad jag kan vänta mig för väder och temperaturer. Råkade kolla när solen går upp och ned och fick bara av den anledningen en släng av depression. 14.47! Solen har redan gått ned när jag skriver detta. Visserligen ska det börja gå mot ljusrae tider snart, men ändå. Detta är en aspekt av livet i Sverige (och mer ju längre upp man bor) som jag inte alls saknar, tvärt om. Jag uppskattar ljuset på sommaren, visst. Men mörkret är SÅ deprimerande. Ska försöka ta mig upp tidigt varje dag i Sverige (ha!9 så jag kan få lite ljus under dagarna. (Och, ja, jag inse att det engelska klimatet inte heller är ngt att hurra för, men dte är iaf ljust fortfarande (även om man tar bort tidsskillnaden).



PlatsDatumTid uppTid nedLängd dag
Stockholm18 dec 20088.4214.476h 4m 30s
London18 dec 20088.0215.527h 50m 10s

Inga kommentarer: