lördag, december 20, 2008

Bara så trevligt

Har haft en helt förtjusande eftermiddag och kväll i sällskap med Melina. SÅ roligt med en återfnnen vänskap och att det bara är så lätt. Vi har bara pratat och pratat om ditt och datt och jag känner mig så avslappnad och nöjd.

Efter en te, för min del, på Ritorno, promenerade vi lite och hamnade på La Havana på Sveavägen. Där drack jag en supergod rom men en ljuvlig arom. Sedan provade vi lyckan på Café Piaskowska och det var riktigt lyckat. Denna mysiga polska krog var det trevlig stämning i hela kvällen och förfriskningarna var supergoda. En man spelade en underlig mandolin ibland och msom reciterade, ömsom sjöng. Då jag utan framgång bett om portvin fick jag en spännande dryckesupplevelse. Servitrisen engagerade sig i min dryckessmak och föreslog två alternativ. JAg bestämde mig för det ena, men istället för att acceptera det rakt av kom hon ut med två små provglas åt mig (generösa). Valde mjöden trots att körsbärsvinet var jättegott (inte alls sliskigt). Sedan hörde jag henne prata om en tjeckisk rom som jag då beställde och hon entusiastiskt serverade. Den hade en doft av arrarak, men en len osöt smak. Jättegod! Jag kan säga att jag driksade och gärna återkommer. Nästa gång för middag!

Nu är jag hemma hos föräldrarna igen. Trött efter att knappt sovit inatt (somande vid tre och vaknade åtta). Snart är dte dags att sussa.

Inga kommentarer: