tisdag, november 18, 2008

Institutet

Igår var min först mer officiella dag som praktikant. Jag träffade the office manager och fixade med prktiska ting, jag arbetade på plats och fick bibliotekskort. På eftermiddagen hjälpte jag till med 50-årsfirandet på denårliga Grotius Föreläsningen. Jag kan inte påstå att jag blev imponerad av de orgnisatoriska färdigheterna av de som ordnade evenemanget, men dte var rätt häftigt att vara med ändå. Vi var på plats i två av salarna (The Great Hall och The Old Hall) i Lincoln's Inn, mkt tjusigt, mkt Harry Potter, jag stog några meter från Justitieministern Jack Straw och hjälpte två EG-domstols domare att hitta sina sittplatser till banketten. Lite coolt. Dessutom fick jag vara med på en föreläsing som idag snappat åt sig huvudrubriken på The Guardian's nätupplaga. Lord Bingham av Cornhill, en nu pensionerad House of Lords domare, höll ett tal om The Rule of Law och exemplifierade med Irakkriget och hur orätt USA och Storbritanien betett sig. Inte helt okontroversiellt.

Inga kommentarer: