måndag, november 17, 2008

Helgsynopsis

Kanske inte världens mest spännande helg, men trevlig. Vi hade lite ärenden vi ville utföra i lördags och begav oss in till stan. Tyvärr hade v nte, vilket vi annars brukar, kollat upp kollektivtrafiken. BIG mistake. Många linjer låg nere, iaf till vissa delar av stan, bl a DLR:en. Rätt meckligt blev det till slut, men vi lyckades ta oss dit vi skulle efter en del om och men. Vi var bl a inne på Wholefoods på Kensington High Street (för att köpa scamorza!) och jag blev kär. DEN matvarubutiken skulle jag vilja ha nära mig (jag skull iofs inte klaga om jag bodde nära den heller...). Fin, fin mat. Trevliga lokaler. Gryn i lösvikt! Jag dregglade. Dessutom har de ett särskilt ostrum som ändå inte rymmer all ost de har! Jaja. På Kingsington High STreet hittade vi även resten av det prioriterade inköpsobjekten: sladd till en hallampa och en Guitar Hero. Vi har länge sagt att vi skulle köpa ett nytt wii-spel när jag var klar med uppsatsen och det gjorde vi nu. Kvällen tillbringades alltså med att leka med en plastgitarr och äta La Figa-pizza.

På söndagen var rätt hurtiga till att börja med; vi gick nämligen på gymet. Efter en ordentlig träningsomgång och lätt lunch så gick vi på bio och såg Quantum of Solace. Bra, spännande, men jag, som faktsikt vanligen hänger med även i mer komplicerade och mer krystade handlingar, kände mig vilsen då och då... Guitar Hero lektes det med sedan och vi fick upp en taklampa i hallen. Oj vad den lyser starkt! Nu måste vi verkligen fixa i hallen...

Idag är det instutet som gäller.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ojojoj vad guitar hero är roligt! Vill ha! KRAM

Kristina sa...

Ja, det är det! Ni får komma hit och spela vettja! KRAM