onsdag, november 19, 2008

Aaaaj

Stannade hemma igår för jag kände mig dålig. HAde ont i halsen och runt ögat (som i en begynnande bihållsinflamation). Det har inte lättat idag. Ögat är t o m värre och jag undrar om dte verkligen är bihålorna som spökar... Blir dte inte bättre får jag kanske ta en sväng om sjukan. Annars fick jag ihop två sidor till mitt institutprojekt, tvättade två omgångar och vilade lite (håller på att läsa om Ken Follets Pillars of the Earth innan jag ska läsa "följetången" World Without an End (ja, det låter som en Bondfilm men är en histprisk roman)).

Idag ska jag fortsätta med projektet och lite annat. Imorgon kväll bär det av till Paris med tåg (sämre platser finns det att fira 4-årsdag på) så jag ska förbereda lite inför resan också.

Roligast igår (och tårframkallande) var nyheten att Lovisa blivit föreslagen som doktorand i antikens kultur- och samhällsliv i Lund! Så underbart roligt. Grattis till Lovisa!

1 kommentar:

Lovisa sa...

Stort tack vännen! Åh, jag är så lycklig för det här! Tack för all tumhållning, KRAM!