måndag, september 29, 2008

Hemma igen

Trött som alltid efter en ryanresa är jag oerhört tacksam att slippa gå till kontoret idag. Skulle helst ligga o sussa, men har jufaktiskt saker att göra. Bl a exjobb...

Stockholmshelgen var oerhört lyckad och väldigt... produktiv eller vad man nu ska säga, välutnyttjad? Efter att ha skrivit ca 2 A4 i fredags på biblan hängde vi lite på Västermov innan det var dags att gå ut emd Magnus och Johanna. Först blev det Kinamat i Hornstull (men inte den vanliga utan lite mer "genuuin" tydligen., som var mindre söt ch sliskig. bra upplevelse) och sedan drinkar på Sjöhästen och Storstaden. Drack en White Lady och en Grasshopper och sände en tanke åt kära vänner. Hemma vid två kände jag mig ovanligt party. :)

Lördagen var festdagen, men först hade jag dejt med föräldrarna. En trevlig middag (enl Skånks tidsräkning) och snack. Mkt bra. Vi fixade oss och tog det ite lugnt innan det var dags att ta sig ut till Igelboda. Det tar ett slag, men omrden blir då också mer och mer idylliska. Festen var oerhört lyckad med trevligt sällskap, god mat och barfota dans. Vi hade först tänkt ta tai hem, men det blev att vi sov över. I säng kom vi först vid fyra, så dte var ändå mer party denna dagen. Tack till Jamie och Anna!

Efter lite fix och frukost i det Ekstrandska hemmet tog vi oss en shoppingtur i centrum. Vi har inte lyckats upptäcka de coola, men inte äckligt äckligt dyra inredningsbutikerna här än så vi tog oss en tur: STHLM, Designtorget och Lagerhaus. Efetrsom dte inte blivit ngn taxi lycksade vi till dte med en hushållspappershållare, ett grytunderlägg och en burkstaplare på Designtorget. Är mkt nöjd. Efter det åkte Linus till sin far medan jag tog en välbehövlig och efetrlängtad fika med Melina i Gamla Stan. Mkt bra. Sedan var det dags att packa, byta kläder (minns inte sist jag hade gårdagens partykläder på mig på eftermiddagen dagen efter) och äta middag på Västermovägen.

Resan hem gick helt ok smidigt tills vi kom till Bank. Det visade sig att DLR:en inte gick och vi fick ta ersättningsbussar som var svårfunna. Vi var inte helt överlyckliga när vi kom hem. Och önskar vi hade tagit direktbussen från Liverpoolstreet istället. Menmen. Nu är vi åter i vardagn på ont och gott. Får se hur produktiv denn dagen blir.

Inga kommentarer: