torsdag, augusti 28, 2008

Praktik!

Skickade som jag sagt, i våas, in min uppsatsplan samt CV till The British Institute for International and Comparative Law (fr o m nu BIICL). Trodde inte nämvärt på napp, och fick det inte heller, utan bara ett löfte om att ha kvar CV inför framtida möjligheter. Så jag förpassade det ur minnet och konscentrerade mig på exjobbet (mer eller mindre intensivt). Så plötsligt, förra veckan, fick jag ett meddelande om två projekt på institutet som de undrade om jag var intreserad av. Efter att ha pratat med uppsatshandledaren om eventuell förskjutning av exjobbet var jag så äntligen på möte med en av forskarna idag. Och jag fick det. Vanligtvis är praktiken minst tre månader, men detta är ett ovanligt projekt som passar in i mitt nuvarande arbete (måste nog bara förskjuta inlämningen en vecka). Dessutom handlar dte om implementering av EG-direktiv! Tänka sig att det jag är intresserad av kan vara av nytta för andra! Är mycket nöjd. Nu får vi bara se vad det blir av det andra projektet. Här kan man läsa specifikationen av min praktik. Mycket bra är det.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad roligt! Hoppas det blir en riktigt givande praktik!
Kram

Linda sa...

Superkul! Grattis! Coolt.
Vi får höras i veckan!!
kram