onsdag, juli 09, 2008

Maktens korridorer

Igår var en intensiv dag full av studiebesök för min del. På förmiddagen satt jag med en förhandlng med the Law Lords och på eftermiddagen sbeskådade jag arbetet i House of Commons. Mellan det åt jag lunch med Linus på Bow Lane, satt ute i solen och ppratade samt fick tag på ett par sandaler jag tittat på länge för £10 (de har kostat £55), i skin och med odentlig sula. Sedan blev det lite väntetid då paelamentsbesök är rätt så populära. Fick sitta på diverse bänkar inne i parlamentet i drygt en timme innan jag kom in. Hade dock trvlig sällskap i en pensionerad man som jag diskuterade allt möjligt med. Jag lämnade parlamentet först vid 7 och var hemma senare än Linus (för ovanlighetetns skull). Var dock helt utmattad av alla intryck vid det laget så dte blev uppvärmd mat (rester är bäst!) framför TV:n

Inga kommentarer: