söndag, maj 11, 2008

Högsommar i maj

Det har bara blivit varmare och varmare och soligt är det mest hela tiden. Det är som en bra juli, då man inte ens fryser efter att solen gått ned. Inte klokt. Men vi passar på att njuta

Jakob och Julia är på besök och vi har umgåtts mycket med dem och hittat på grejer tillsammans. När de kom i fredags tog vi en tripp till Brick Lane och åt gott på en ny restaurang med en Pippi Långstrmptavla! (Ägaren är svensk.) Som man gör när man är där gick vi och inhandlade frukostbagels efteråt innan vi återvände hem trötta allihop.

Under lördagen så var vi och tittade i en hel del affärer och kollade bl a in anrika Saville Roe. Trevligt men utmattande och vi var mkt hungriga vid det laget vi åt lunch i Green Park. På vägen hem för att fixa oss inför kvällen tog vi vägarna förbi London Eye som vi bokat biljetter till. Och jag fick mig äntligen min åktur högt över London med en vidunderlig utsikt. Coolt. Efter en sväng hemom (och ett sprucket Oyster card som fick bytas ut) tog vi oss till Marleybone för att äta och träffa några andra av Jakob och Julias vänner. Vi åt på en trevlig vegetarisk restaurang och drack Pimm's. Efter maten gick vi vidare och det bli drinkande på en pub och slutligen en bar. JAg blev trött först, mest för att det var så hög volym på stället och jag gick anstränga rösten så mkt. Vi beslöt oss för att nattbussen från Trafalgar var rätta valet (FEL!) och fick oss en mindre behaglig tur packade som sardiner och körda i vansinning fart och med tvära svängar. Taxi kanske inte hade varit så dumt...

Idag har vi fortsatt att umgås. Det blev Pettycoat Lane Market och Spitelfields. Vi hittade mkt fint, bla jag en klänning som tyvärr var i kortaste laget så jag valde att avstå. Lunchade från stånden på marknaden innan vi gick vidare till Tate Modern där vi lämpade av våra kära gäster på några andra av deras vänner och hoppase utställningen av Michel Duchamps verk för att istället åka hem, duscha och ta det lugnt. Jag är nöjd med det.

Veckan som kommer får jag vara flitig då jag nästa vecka har saker att skriva och kommer att vara i Rom under helgen. Men det ska nog gå.

Inga kommentarer: