onsdag, maj 14, 2008

Redo för fas två

Jag kom iväg till biblioteket tidigt idag (för att vara jag) och lyckades både få sittplats och en hel del läst. Såpass så att jag faktiskt känner mig redo för nästa fas i arbetet. Som påbörjas när jag är hemma igen från Rom. :) Vad är det då som sker nästa vecka? Jo, jag skall sätta mig ned och tänka och skriva. Jag skall tydligt formulera frågeställning och syfte. Jag skall rapportera om tankar och var jag är i arbetet. Försöka samla det jag gjort hittills och göra kart vad nästa steg är. Jag smygstartade t o m idag genom att göra en relativt detaljerad innehållsförteckning för uppsatsen. Det kändes bra. (För den som undrar har jag hittills satt mig in i det engelska rättsystemet med fokus på normgivingsprocessen och lite implementering av direktiv generellt sett. Spännande va?) Nu tar jag paus och har n latjolajbanlånghelg med Lovisa och gelato och gott kaffe och antika runier och medelhavsliv. Sedan börjar allvaret igen. Rätt bra tajming detta egentligen.

Annars valde jag att promenera hem från biblan, nja, iaf till Towern, eftersom trafiken verkade så tung att jag antagligen skulle gå lika snabbt som bussen körde och det är bra mkt trevligare att gå. Speciellt med en Iced Vanilla Latte från Starbucks. Det har blivit riktigt hett igen nu på em så det var sommar. Trafiken var fortsatt störig så vi blev avsläppta två hållplatser för tidigt (för mig iaf), så det var bara att gå. Vad göra. Passa på att njuta. Nu ska jag bara få mina packlådor sålda (det kommer en granne och kollar dem ikväll), förbereda allt för Rom och umgås med min älskling.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Ska bli så härligt!

Kristina sa...

ELLER HUR!!!