tisdag, maj 13, 2008

Mesadels kass dag

Ja, helt enkelt inget vidare. Skulle fixa lite inför resan men kortet meckade då jag skulle köpa bussbiljett till flygplatsen. Det hela tog längre tid än tänkt och jag kom iväg senare än jag hoppats. hade tänkt köpa euro men vågade inte då kortet betett sig och det egentligen inte är mitt... Hittade bara en av de böcker jag behövde och ingen sittplats på biblan så jag fick sitta på golvet och plugga. Det var inte särskilt bekvämt. Lunchen var iof helt ok då den inmungigades i Lincoln's Inn Fields i solen bland tusenskönorna. Lyckades få en sittplats efter lunch men blev så fruktansvärt trött att jag somnade gång på gång över boken. Dags att åka hem istället. Bussen var sen och först öppnades inte dörrarna så jag gick så långt att jag knackade på dörren (har jag aldrig gjort förr). Tydligen meckade hans maskiner för dörren tog honom långt tid att öppna och betalningsmaskinen fungerade inte alls. Väl hemma tog jag fotbad o konstaterade att mina fotvårtor inte är struntsaker längre utan att det är dags för Bazuka that veruca! Såsen skar sig till middagen... Det är den tiden på månaden. Men nu är Linus hemma och han har köpt bananer så jag kan få mig en banana split. Inte GI, men vem fan bryr sig.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ibland har man bara riktigt kassa dagar, du får helt enkelt ta igen det när du är i Rom! Kraaaam

Kristina sa...

Ja, så är det. Och Rom är ju inte dålig so kompensation... KRAMAR!