lördag, februari 23, 2008

Jubbajubbajubba

Är lite matt nu, men det är inte så konstigt. Jag har hållit på hela dagen med att fixa lägenheten (rensa, slänga, småpacka, och slänga ännu mer), köpa in det som behövs för ommålningen imorgon och spackla, lipa och plocka undan för att kunna måla. Imorgon ska jag bara behöva tvätta av väggarna och byta lite av min inköp innan Rikard och Linda kommer. Vi ska måla och fixa lite grovgöra (ut med frysen, ned med chin-upstången, upp med dörren) och fotografera vissa saker. Samtidigt ska vi äta smågodis, umgås och avsluta med pizza. Så inte bara tråkigheter. Här känns så tomt och annrlunda, bara för att sakerna på väggarna tagits ned. Köket kommer att bli fruktansvärt tråkigt utan min rosa fondvägg. Såg in i alla köken på min loftgång på väg in från en av tre överlastade sopstationsbesök. Och mitt kök var det varmaste och mest välkomnande. Iaf på långt håll, för det är inte särkilt välstädat. Jaja. Måste göras. Känner ändå att jag ligger rätt bra till med tiden. iofs beroende på när flyttfirman kommer... Suck. Nu ska jag vila lite innan det är dags att spackla igen och kanske slipa osså på vissa ställen. Glass låter bra. Då kan jag även börja frosta av stora frysen så det kan slängas imorgon.

Inga kommentarer: