måndag, februari 18, 2008

När man typ redan kan

Har tillbringat dagen med att gå igenom anteckningar för kursen. Det är lite tradigt och blir mkt skrivande eftersom de ska överföras till kurslitteraturen (så de kommer med på tentan - välkommen till juridicum). Mest har jag känt mig uttråkad som i "jag kan detta", men vet att mina kunskaper inte är heltäckande eller pinfärska så jag MÅSTE plugga fint. Speciellt den svenska delen. Men när jag stöter på kortfattade och förenklade hänvisningar till Magna Carta blir jag jävligt dryg och känner att jag kan mest. Jaja. Plugget fortsätter och imorgon ska jag rita tidslinjer i min litteratur och titta igenom den bok jag läste i somras TVÅ ggr, men inte sedan dess. Har jag hunnit klart med det imorgon så kan jag ta det lugnt med Roman Law på onsdag (som jag också läst en gång redan...).

Hade det stora nöjet att få följa med Sofia på vovpromenad idag. Solen lyste och det var varmt. Underbara ca två timmar ute i den friska luften med söta Björne och Vilhma. Och Sofia så klart! Repris imorgon om vädret tillåter?! Har även pratat med flyttfirman för att fråga om försäkringen och lite annat. Då visar det sig att packning tydligen ingår i mitt pris. Och lådor. Mycket bra, förutom att det är så jäkla trångt här och jag hellre vill att de kommer iväg fort... Får se hur jag gör. Viktigast nu är att jag får bekräftat att de anländer till London FÖRE 3 mars. Eftersom vi far till Mexiko då. Har sagt det flera ggr till dem, men det verkar inte sjunkit in helt... Hmmm. Ska få besked snart. Har även nedvärderat mitt bohag drastiskt för att ha råd med försäkringen. Hoppashoppas inget händer.

Inga kommentarer: