söndag, februari 17, 2008

Det börjar dra ihop sig

Min hjärna kändes som mos efter inventering, värdering och anteckning, och jag känner mig något överväldigad i beräkningen att jag har runt 70.000kr värt i böcker... Jag har 362 böcker (give or take) och tänker ett medelvärde på €20 (flera är bra mkt dyrare än så - men även om jag tagit i lite så är det mkt pengar). Många sådana upplevelser under dagen. Man känner sig nästa rik, förutom att det enda sättat att omsätta ägodelarna i kontanter vore att flytten försvann. Och det känns ju bara onödigt.

När jag väl hittat lite energi efter försäkringsarbetets många timmar (mat hjälper) så kollade jag färdigt på nätföreläsningarna som en repetition inför tentan (medan jag chattade med både Lovisa och Linus). Nu är det gjort och jag ska lägga om de närmsta tre dagarna lite. På torsdag smäller det (tenta alltså) och sedan är det flytten för hela slanten. Önskar bara att jag inte kände mig krasslig eller är inne i fel tid på månaden just nu... Jaja. C'est la vie. ♥

Inga kommentarer: