söndag, februari 24, 2008

Gömda skatter

När man sorterar och städar händer det att man hittar rätt mycket som väcker minne, både goda och onda. Ibland blir man både ledsen och glad samtidigt. Igår hittade jag ett vykort från 1997 som min bästa vän på gymnasiet skickade mig från London. Jag begränsar vår vänskap till gymnasiet eftersom hon gick bort våren 1999. Hon bodde då i London, gick på universitetet och hade fullt upp på ett bra sätt. Så fick hon hjärnhinneinflammation och dog av blodförgiftning inom 24 timmar efter att hon börjat känna sig krasslig. Det hela var oerhört tragiskt på många plan och en stor sorg för mig personligen. Jag har svårt att minnas någon annan gång då jag känt mig så innerligt förtvivlad. Jag är glad för den tiden vi hade med varandra, men förbannar ödet att det inte blev längre. Skälet till att jag skriver är dock vykortet vars formuleringar, om än triviala, så fångade min vän. Sedan fick de mig också att känna att det är extra mycket rätt att jag ska till London nu.
Hello Kristy! I'm finally here + I'm having lots of fun, The atmosphere here is just so lively, I'm considering staying for good. MayB we can move here 4 collage. I just wish the air were a little bit cleaner. Then I could spend the rest of my life here. Storling through the CT. Since U've been here B-4 U've probably already discovered that. That this is just the place 4 dreamers. Lots of benches, cafés + parks to sit and daydream in. But also lots of life + action. Hope 2 C U soon. Till then. XX♥♥+hughug.

Inga kommentarer: