tisdag, november 27, 2007

Mötet med min samordnare på avdelningen för handikapverksahmhet (alldeles för långt namn) gick fort och smidigt. Nästan så dte kändes onödigt (speciellt då jag lätt haltat in tidigt på morgonen) men ändå inte. Fick en blankett hittad och utfylld för att få låna hem en daisy-spelare (specialspelare till talböcker eftersom de som finns för datorer och som är gratis bara finns för Windows...). Har inte lyckats hitta den på egen hand eftersom tpb:s (talbok- och punktskriftsbiblioteket) hemsida hör till en av de mer svårnavigerbara jag stött på. Vilket är lite... ironiskt? Fick även grupprumment med datorer uppvisad för mig vilket är bra. Där kan jag stavkontrollera med ett riktigt bra stavkontrollprogram samt använda mig av "Talsyntes" som läser upp digitala texter. Lyckades även klämma in UB och Grahn's innan jag gick hem. Rätt så produktiv dag. Iaf d eförsta timmarna. Sedan dess har jag tappat stinget. Får se om jag kommer igång med läsandet nu... Det är ju så jäkla kallt. Behöver nog kaffe.

Inga kommentarer: