onsdag, oktober 10, 2007

Tänker jag rätt?

Sitter och försöker plugga. Har ju tenat imorgon. Men jag är så trött. Och jag mår fortfarande dåligt (ja, samma visa som de senaste tre veckorna) och har knappt någon energireserv kvar. Så då började jag fundera. Jag har en fyratimmrastenat imorgon eftermiddag som är värd 35/100 poäng för slutbetyget. Jag vet int alls hur det gått med projekten. Jag ska skriva uppsats de närmsta två veckorna. Jag vill verkligen få bra på tentan. Och det är inte så mycket inpluggningen (även om den knappast varit opimal) som oroar mig utan hur väl och mycket jag skulle förmå prestera imorgon. Tanken slog mig imorse: kanske jag borde vänta tills omtentan den 25/10? Det är ju inte långt tills dess, kommer inte att kunna plugga så mycket mer, MEN jag kanske, kanske är frisk(are) tills dess. Och då kanske jag kan göra så gott jag faktiskt kan. Tycker i princip illa om att skippa första tentan, känner mig illa till mods (har jag andra motiv, är jag bara kass, är jag egentligen för lat...). Men vill fatta kloka beslut också. Tycker det är svårt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vänta till den 25! Nu när det är så lyxigt i Sverige att man kan strunta i första tentan och gå på omtentan bara sådär, så tycker jag du ska utnyttja det utan dåligt samvete, du är ju sjuk! Krya på dig vännen min! Kram Anna

Kristina sa...

tack anna. du är så söt. saknar dig massor! hoppas ni har det bra alla tre. kram