lördag, oktober 13, 2007

Batsa resan

Jag var allmant positivt installd igar - skulle ju aka till London. Och det blev battre. NAr jag skulle borda mitt flyg strax fore tolv fick jag (som stod langt fram i kon) reada pa att det var overbokat och skulle jag kunna tanka mig att vanta till nasta flyg tre timmar senare? JAg skulle bli kompeneserad. Mitt intresse vacktes saledes och jag fick mera detaljer. Tydligen skulle jag for besvaret ersattas med 300 euro i flygcheckar eller 150 euro kontant. Ok sa jag. Det ar en bra timlon. Jag fick vanta lite medans de meckade med ombordstigning och biljetter. Sa fick jag min nya bljett. Och min vaucher. Pa 500 euro! (250 kontant). Naaaajs. Tankte att jag nu hade rad att unna mig lite god mat. Och da fick jag en matkupong pa 125 dkr! Det rackte perfekt till en fisksoppa pa fiskkrogen, brod och bubbelvatten. Tjing! Efter ett slag var det dags att borda nasta plan. Det var ocksa det overbokat, men denna gang avstod jag fran att vanta (behovde komma fram till London i tid till inflyttningsfesten, ho oss). Sa gick jag ombor och upptackte att jag blivit uppgradad till vanlig ekonomi. Dvs med mat och dryck! Jag at pate, potatissallad, ost, brod, tiramisu och en pralin, drack sodavatten, congac och te och var sa fruktansvart nojd. Val framme i Heathrow stod min vaska redan och vantade (da den kommit med forsta flyget) sa jag slapp vanta pa den. Hur smidigt som helst. Det enda kass var att det var borjan pa hogtrafik pa tunnelbanan hem. Men det kunne jag leva med. Just nu gillar jag verkligen sas.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Vad lyxigt och härligt! Det förtjänade du verkligen efter all sjukdom och plugg! Kram!