söndag, oktober 07, 2007

Läggdags

Jag vill inte påstå att dte blivit någon effektiv pluggning i helgen; det är liksom svårt med det när man har ont i huvudet och svårt att andas vanligt. Men jag har tagit mig igenom våran huvudtextbook. Som är så tråååååååkig. Det är bra trist när ett intressant ämne reduceras till leda. Och jag har fått bokens staus som tråkigast bekräftad av såväl kursare som lärare. Men nu är den utläst och t o m understryken. Nästa steg är att fortätta att fördjupa mig, vilket till min glädje innebär att jag får läsa van Caenegems utmäkta bok An Historical Introduction to Western Constitutional Law och jag menar det, ingen ironi. Måste även kolla projektkompendierna och anteckningar. Viktigt är också att fixa litteratur till min uppsats. Jag kommer liksom inte att ha biblioteket tillgängligt undre skrivtiden... Men nu ska här sovas (och läsas lite Romersk historisk skönlitteratur).

Inga kommentarer: