fredag, september 14, 2007

Ponnyvakt

Efter morgonföreläsningen (där vi gruppindelades och jag hamnade med den enda jag hoppades på inte - hennes röst är ett stort irritationsmoment, löjligt men sant) tog jag mig till Sofia. Då hon hade skola från 8-13 hade jag lovat att vakta Ponnin, så att han slapp vara ensam. Nu var iofs Alex hemma och jobbade, men jag gick ut på prommenad med den först ovilliga hunden. Det var trevligt och oj så mycket uppmärksamhet vi fick! (Eller han snarare.) Vi skapade en pasu i en lektion vid skolan, fick vuxna män och äldre kvinnor att stanna till cohg prata med oss. Vi var även i hundrastgården och det blev lite lek med två stora hundar: en mycket snäll och diciplinerad Rottwailer/Domberman/Labrador och en lite hetsig Golden Retreiver. Ponnin är stursk men liten. Det hela gick bra - fast jag måste nog tvätta mina vita tygskor... tack vare den hoppige GR och mitt dåliga omdömme.

Inga kommentarer: