måndag, september 10, 2007

Jetsettandets verklighet

I fredags påmindes jag om varför jag inte vill bo i ett studentområde längre - speciellt i novischtider. Hela natten var det fest med hög musik och högljudda människor. Ca 1.30 var där ett gäng som skrålade Glory, glory halleluhja och jag svor massor. Detta i kombination med egen rastlöshet gjorde att jag inte somnade förrän efter kl 2. vilket hade sina sidor när man ska upp kl 5.45... När jag försökte komma till ro gjorde jag följande: franska grammatikövningar och löste min dagbok från när jag flyttade till Luxembourg och framåt.

Jag kom ändå upp och var relativt pigg på morgonen och begav mig mot Sturup. Resan gick smidigt (speciellt för Ryanair) förutom att jag förundras över folks galna köande för att komma ombord flygplanet (jag satt till sista sekund och fick en alldeles utmärkt plats) och över folk kl 10 börjar supa bland andra på ett allmänt transportmedel (där bl a många småbarn finns). Blev sådär förtjust när det visade sig att DLR var nedstängd på många sträckor denna helg pga byggnation vilket innebar att jag fick gå från Poplar till Limehouse. Bra motion?

Det var jätteskönt att få komma hem. Att vara hemma. Och efter det att jag fått i mig lite mat var dte ännu bättre. Vi gjorde inget avancerat under dage. Handlade mat, fixa lite, åt ostfondu... Och så var jag rätt trött (inte så mkt sömn o så) så jag somnade i soffan.

Vi var väldans händiga nästa dag. Linus har slipat och sandpapprat köksbänken fint och vi fortsatte och fixade med den. Fogmassan som skulle i mellan skivorna blev lite fel så vi fick ägna massor av tid med att skrapa bort fogmassa. Men vi lyckades till slut och kunde olja in den. Den har blivit jättefin. På kvällen begav vi oss hem till James och vi samt Gloria beställd epizza o såg på film. Vi så The Prestige som jag inte alls kände till men som var mycket bra och mycket obehaglig. Usch. Måste se den igen för den var klurig. Rekommenderas.

Inga kommentarer: