fredag, september 14, 2007

Det blev lite hektiskt efter det att jag återvände från London. Fick snabbt cykla hem för attäta innan det var dags att ta sig tillbaks till skolan och sedan ckla ut till Sofia för ANTM-maraton. Kände mig mör men hade haft bra ytrevligt efter en eftermiddag och kväll i Sofias sällskap (bara trevligt) och mytcket Tyra et al (lite påfrestande med så stor dos). Så var den sässongen över. Hmmm.

Torsdagen var full av ärenden och lite stressig. Var tvungen att få besked om December då jag samma dag var tvungen att boka om min SAS-resa (som skulle gått idag). Var lite pessimisstisk då läraren jag mejlat inte svarat alls. Jag gick upp för att möta honom personligen och få besked och tänkte att jag skulle bemötas på ett motsträvigt sätt. Det är ofta som man anses böra vara slav och inte ha något annat live än universitetet. Så känns dte iaf. MEn jag förklarade och han var så tillmötesegående så. Hade just fått besked om någon resa och kunde ge mig lov att åka till London utan att missa något obligatoriskt av vikt: "skicka mig de datum som är aktuella så ser jag till att inet lägga ett obluigatoriskt moment då.". Tycka om! Fick också en del praktiskt fixat för stipendieansökningar och dator. Försäkringsbolaget har värderat datorn till 2500kr (köpte den för drygt 20.000kr för fem år sedan, men är ändå jäkla glad att jag kan få ngt alls) vilket innebär att jag kan få ut 1700kr. Nu måste jag bara få tag på kvittot...

Rikard var hembjuden till mig på kvällen och vi åt soppmiddag och pratade och hade det trevligt.

Har, tack vare James, även nöjet av att kunna följa House sässong 2 då jag fått låna DVD-boxen. Tack till honom.

Inga kommentarer: