lördag, juni 09, 2007

Sista dagen

Imorse skulle vi ha Senior Staff frkost på Grand - fast det sket sig lite. Frukost i gott sällskap blev det, men Grand var fullt (note to self: boka på helger) så det blev utomhus på Espresso House. Mkt trevligt och gott även om mango-jordgubbsfreezern var ngt i mäktigaste laget. Perfekt början på en sista dag i Lund på länge. Vi pratade och mös. Underbart var även att det var såpass varmt redan 8.30 att jag kunde cyckla in till stan i bara klänning. Det ni! Efter frukosten tog vi en liten sista runda på stan. JAg var med Sofia att prova glasögon o så. Nu har jag kämpat med att packa - och det är inte en lätt sak inte. Att prioritera är sketajobbigt - och jag vill ju ha med allt. Och helst resa i så lite så möjligt (ändå 25 grader i skuggan, minst). Men nu är det gjort. Lite mat och plock och sedan är det snart dags. Bye-bye Lund.

Igår var jag på Malmöopearan med Linda, Jonas och Lindas mamma. Vi såg Porgy and Bess - gästföreställning från Sydafrika. Det var coolt. Musiken är mycket bra och scenbilden var rktigt schysst. Lite jobbigt att man inte riktigt hörde vad som sjöngs - vilket är mindre besvärligt vid vanlig opera då musiken mkt talar självt, men detta jazzigare krävde orden. Roligt hur som och fantastisk teaterkväll. SOlen lös och det var varmt när vi stod på balkongen till musikteatern. Lite jobbigt var hela ståendeovationssituationen. Folk står, känns det som, för vad som helst. OCh jag vägrar att stå om jag inte verkligen känner att det är min äkta respons. Men man känner sig väldigt nära grupptryckstvungen när folk sakta men säkert står upp. Som tur var kände Linda lika dant så jag kunde vägra i sällskap. Tydligen var det osså så att dirigenten sa åt folk att stå upp - så får man INTE göra. Tycker jag.

Ja, trevlig sommar på dig Lund. Vi ses snart igen.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Nej, man ska ju inte slösa med sina ovationer.

:)

Puss

Kristina sa...

Aber naturlich!