onsdag, juni 06, 2007

Cyckeldressin och rögad fisk

Denna nationaldag firade Linda, Jonas, Rikard och jag av att njuta av något av det bästa Sverige har att erbjuda: naturen, rökt fisk och Ales stenar. Rätt tidigt imorse åkte vi till St Olof på Österlen där två cyckeldressiner väntade oss för fyra timmars avnjutning. Vi dressade (=trampa dressin) längst med järnvägsspåret St Olof-Gersnäs genom skog och förbi hagar och åkrar. Det var inte jättesoligt men ändå härligt väder och vi njöt verkligen av tillvaron. Blåklint och vallmo, roliga kossor och bambikalvar, kaffe och bullar vid sjön. Rikard vågade sig tom på ett dopp. Det kan jag tänka mig att göra igen. Tyngre på vägen tillbaka, men inte alls särskilt jobbigt och extra skönt att dels slippa tänka på hur/vart man åker (det finns bara ett sätt), dels att vi var ensamma på banan och slapp ta hänsyn. Typ. (Bilder blev det inte många av - har bara mobilkameran. Men när Lindas bilder kommer upp så blir det länk.)

Efter dressandet for vi via Simmrishamn till Kåseberga. Vid det laget hade solen verkligen kommit fram och himmeln var härligt sommarblå, med tussmoln. Vi köpte GOD rökt fisk (jag och Rikard delade på lite smörfisk och dillmakrill) och begav oss upp till Ales stenar. Precis vid klippkanten satte vi oss och åt lunch: pastasallad med vitlöksdressin, baguette med ostar (bousin vitlök och ädelost samt camanbert), och fisken. Till detta hade vi druvor och choklad. Och solen sken, sa jag det. Vi satt där länge och mådde gott. Men sen var vi trötta och tog oss hem för att vila. Imorgon är en annan dag.

2 kommentarer:

Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas sa...

Här har du några bilder från min mobil: http://linsperspektiv.blogspot.com/

Mycket trevligt var det :)