fredag, maj 25, 2007

Fredagstankar

De senaste dagarna har jag faktiskt varit riktigt duktig. Pluggandet gick makta trogt ett slag men sa beslot jag mig for att gora om mitt upplagg samt att be Linus ta med den skonlitterara bok jag laser till jobbet pa dagarna (har jag ingen sjalvdiciplin far jag isolera mig fran frestelserna). Sa nu har jag last specialstraffratten, Jareborg (I rule!) och nu arbetar jag mig igenom Rattegangsserien (6 bocker) men har sorterat vilka kapitel jag maste lasa, vilka jag kan lasa i man av tid och vilka jag slipper lasa over huvud taget. Jag tror jag lar mig en hel del och det mesta ar jakligt intressant. Maste bara se till att jag ger mig sjalv tid att avsluta antecknandet i lagboken. Dock ar jag lite rastlos emellanat. Jag pressar verkligen allt jag kan ur facebbok nojemassigt. Sa ar det. Man maste ju ha rast ibalnd ossa for att kunna lasa.

Nu ar det snart helg vilket innebar mindre pluggande. Skall dock forsoka ta mig nagra timmar varje dag, speciellt med tanke pa att det ar Bank Holiday pa mandag och Linus ar hemma da (trevligt men studiemassigt opraktiskt). Nu vantar jag bara pa att Linus ska komma hem fran gymet sa vi kan ata och umgas lite. Vi far se vad vi hittar pa i helgen. Ett ar sakert: trana pa sondag eftersom jag fick gratis pass. Lite saker som skulle behova kopas, vi far se.

Min dator meckar sig nagot enormt. Linus har fatt ordning pa langsamheten nagorlunda, men sen borjade forst elsladden mecka (spricka sa vi fick tejpa for att bli av med glapp) och nu idag slutade adaptern fungera. SUCK. Har hittat en ny (typ) for 50kr pa tradera (jmfr 700kr pa dell) men helst skulle jag vilja ha en helt ny dator men det ar val inte vardlens mest pragmatiska installlning.

Sokte ett jobb igar som skulle passa perfekt men jag far dte antagligen inte. Det ar som administrative assisstant pa ett arkitektkontor i stan (nara Linus jobb) med foljande arbetsuppgifter: Assisting with the preparation of marketing materials, printing drawings, distribution incoming post, dealing with phone calls, typing, filing electronically and manually, photocopying and providing general support to the team of professional staff as required. Perfekt! Dessutom bara deltid, dvs 3 dagar i veckan. Vilket iofs innebar mindre stalar, men ocksa ger lite utrymme for vila och lasa in rattshistorian (tenta i augusti). Skulle vara skont. Hall tmmarna, men tro inte for mycket.

3 kommentarer:

Lovisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lovisa sa...

*Håller tummarna* Och vad duktig du är som har fått fart på pluggandet!
Kram!

Kristina sa...

TAck! Kanns ratt bra, dock har helgen forstort lite i dukttighten. DU skriver pa och ar duktig! Kram