måndag, maj 28, 2007

Fan ta dem

I förra veckan fick vi ngt irriterande information. Uppsägningen av hyresgästen (till den nya lägenheten) som skulle ha gjorts per hand i april gjordes fel vilket innebär att uppsägningen var ogiltig. Det var precis så att vi lyckades få igenom en giltig (peppar peppar) uppsägning denna gång (var mäklare var och lämna den i handen på hyresgästen at uthyrarna för att vara säker). Något svettigt och besvärligt. Jag ställer mig mycket skeptisk till uthyrarnas sätt att bete sig. Narpå bedrägligt betende. Frågan är om vi kan göra något åt dem. Det får ske senare. Nu ar iaf inflyttningsdatumet uppflyttat en månad (23-17 Juli) och efter mycket besvär har vi även lyckats boka om föräldrarnas biljetter hit (de skulle komma och hälsa på i Juli) så att de kan komma när vi har lägenhet att husera dem i. En annan bra grej med det (man maste ju försöka) är att midsommarhelgen inte blir så stressig som vi hade trott. Nu kan vi i lugn och ro åka till Wimborne och dop pa söndagen. Kanske till och med passa på att se Dorset lite när vi ända är där. Vi får se.

Det är Bank Holiday idag vilket innebär att alla ar lediga och Linus är hemma. I helgen var vi faktiskt på IKEA for att kolla upp saker och köpa några smågrejer som vi ända behover till flytten. Vi har köpt porslin, lite köksgrejer och två krukväxter. Bästa var att vi hade med oss en dramaten som vi köpte på vägen dit och som vi kunde frakta allt i på vägen hem. Bästa iden och nu är man verkligen pensis. På kvallen var jag hos Sian och åt onyttigheter samt såg Clue. Linus var på en Pub i närheten med några vänner och vi kunde ha sällskap hem. Trevligt.

Igår tränade vi. Jag känner mig riktigt duktig efter 10+30 min springande (ca 6 km) och ordentlig styrketräning. Allt avslutades med ett pass i bubbelpoolen. Mmmm. Vi köpte ingredienser till milkshake på ASDA (och även mat) och provade på kvallen på att göra tobleronemilkshake. Det gick så där. Lite rinning och kanske lite for söt. Men practise makes perfect. Vi såg även Hot Fuzz som jag tyckte var jättebra faktiskt. Snygg typ parodi på polisaktionfilmer. Många bra skådisar. Kan defenitivt rekommenderas. Idag ska vi städa. Booooring.

Inga kommentarer: