lördag, juli 22, 2006

wanted: kalldusch

Ja, inte blir det nämvärt svalare. Naturligtvis är det tråkigt att mina inlägg till så stor del nu handlar om värmen, men det är så att den är ofrånkommlig för tillfället och dominerar vardagslivet. Jag körde min promenadrunda på morgonen men orkade inte riktigt ge allt. Att sitta innomhus i skuggan med fläkt är det enda vettiga. Vad skulle jag inte göra för ett kallt dopp. (Nåja, INTE riskera Thamesförgiftning iaf.)

Fast jag gick faktiskt ut. På en längre promenad till Canary Warf för att fixa lite saker och leta efter een födelsedagpresent till Linus. Hela centrumet är luftkonditionerat så jag var sval för första gången på mycket länge. Tyvärr hittade jag ingen av de många idéer till 26-åprsgåva jag tänkt på. Får nog pröva stan i veckan. Men jag vill bara inte åka tunnelbana.

Jag fick ändå tillslut upp några av rastorbatorbilderna jag fixat och det blev faktiskt riktigt bra. Så nu är sovrummet lite mer ombonat vilket är trevligt. Inte så mycket färg dock, men det kan fixas så småningom.

Vi provade på den lite nya restaurangen längre bort vid hamnen - El Faro. Den var spansk och trevlig. Vi åt rätt sent, framåt 22, och satt utomhus vid vattnet. Det var härligt. Efter att ha beställt med bra spankt uttal (alla rätter hade namn på spanska) till en spansk servitör fick vi in: gambas al ajillo, queso manchego, solomillo de buoy, chuleta de cordero, patatas fritas och som avslutning tarta de chocolate caliente con helado de tia maria. mmmmmm... eftetrrätten var faktiskt bäst och då var ändå mina lammkotletter riktigt fina. Och räkorna kom in i en form där oljan fortsatte att koka ett par minuter efter att den kom in. Jag kan tänka mig repris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»