torsdag, juli 20, 2006

Värmerekord ocd DIY

Det verkar som om Englands värmerekord för juli slogs igår enligt media. Det skulle inte förvåna mig för boy var det hett. Jag började dagen med att powerwalka runt hamnen rätt tidigt och redan då kändes det. (Jag tror iaf det var vädret - iofs gick brandlarmet på tidningtryckeriet på andra sidan hamnen och brandbilarna var där men jag såg inga lågor...) Sedan bestämde jag mig för att denna dag var den perfekta att a) fixa iordning lägenheten b) städa ordentligt. Så fruktansvärt klyftigt. Men jag lyckades.

Skrivbordet vi köpt på ikea i måndags kväll då vi åkt dit med James och Sians lilla, lilla bil hade jag monterat under tisdagen och Linus installerat datorn i var inte färdigfylld. Bokhyllan behövdes stadgas och flyttas om i. Köksskåpens ovansidor hade inte sett en trasa på länge, länge. Jag höll på att smälta bort och att ställa in fläkten i vardagsrummet hör till mina smartare tankar under dagen men jag lyckades och är riktigt, riktigt nöjd. Dte är hemtrevligt, ombonat och fint nu med tavlor på väggarna och barhylla i bokhyllan. (Böcker och sprit - sicken kombination, eller saknar jag bara studentlivet?)

Fast jag igår var nära att klaga på värmen så är jag mest glad för den. Speciellt på kvällen då det känns som att vara vid medelhavet. Vi var på Hubbub igårkväll och tog ett glas med James och Sian som tack för ikeabesöket och allt jag hade på mig var skjorts och topp och det var alldeles, alldeles lagom. Då var klockan halv elva. Jippi för värme.

Ikea var för övrigt trevligt att besöka (som alltid). Vi var rätt effektiva då jag hade skrivit en rätt precis lista på vad vi skulle köpa och vad det hette (www.ikea.co.uk är mkt praktiskt). Fast det är u bra frestande att gå runt där och man vill ju ha det, och det och det. Vi höll oss dock rätt bra i kragen och hade trevligt medan vi gick runt där. Viktigaste inköpet var ovan nämnda skrivbord som hyresvärden står för oss som hör till lägenheten samt bäddmadrassen tjocklek 4,5cm som hindrar oss från att känna av metallspiralerna (har glömt facktermen) i madrassen. Med Swedeshop får man även möjligheten att vara nördigt svensk. Oooo köttbullar (jo vi köpte sådana vilket var tur eftersom vi inte hade någon annan middag). Oooo kräftor och nubbe! Och lyktor och hattar. Så nu ska vi ha svenskt kräftkalas i början av augusti och lära engelsmän att skala kräftor. Det är stor konst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested