fredag, juli 21, 2006

Apati

Gårdagen var termometermässigt svalare än onsdagen - men den lyckades ändock ta musten av mig fast jag inte alls var lika aktiv som jag tidigare. Fattar inte. Men, men. Är dock duktig och Powerwalkade även denna morgon.

Jag har försökt skapa sovrumskonst. Vi köpte fyra ramar som jag vill spänna upp snygga tyger i men jag har inte hittat dem än. Som ett provisorium försökte jag hitta bilder att fixa i rasterbatorn. Jag hittade en del japanska landskapstryck på internet (mest av Hokusai) som jag sedan fixade till i storlek A4. De blev helt ok, men bara två fungerade bra. Nu har jag kollat upp lite tygbutiker och intressanta marknader som jag hoppas kunna besöka snart. Jag rekommenderar ändå att ni besöker hemsidan och rasterbatar en av era favoritbilder (med mkt kontraster).

Började läsa en bok om "the mind" eftersom den verkade intressant och jag behövde en paus från faucaults pendel. den är lite trög. tyvärr somnade jag till efter ett slag. inte pga av bokens intressenivå utan värmen. att sova är ett bra sätt att komma undan.

Handlade på ASDA för kvällens middag. Skulle premiäranvända grillpannan från ikea och grilla fläskkarré, grönsaker och äta med jordnötssås. (GI!) De har ännu inte lyckats programmera in paprika i automatiska snabbkassan (irriterande) vilket är tröttsamt, men nu kan jag snabbkoden och skall slippa ditkalla hjälp (3300 - paprika i alla färger). Dett blev riktigt gott skall jag säga. Mina Paulún kokböcker är bäst. Nyttigt och smaskigt.

När man är i exil från Sverige under sommarmånaderna (den enda tid det är riktigt motiverat att vara i fosterlandet) är den en sak som jag är synnerligen glad för. webbradio. Jag kan lyssna på radio live och vissa arkiverade programm. Jag kan lyssna på sommar i P1!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»