fredag, september 10, 2010

Sjukhustur & föräldragrupp

Sover illa och är jäkligt trött, men jobbet bar det av till. Blev sur och arg på människor, men var för trött för att hitta ett bar sätt att utrycka denna frustration på, vilket bara förvärrade den. (En dam i övre medelåldern tyckte bestämt att hon hade rätt att tränga sig före i kön till rulltrappan. Morr!) Fick en del gjort under dagen, men inte så mkt som jag hoppats. Dock en fika med Ben på patisserie valerie.

Gick lite tidigt från jobbet då jag skulle på guidad tur av sjukhusets förlossnings mm avdelningar. Vi var rätt många och det känns skönt att ha kikat in och ha lite bättre koll på hur där ser ut, vad som finns och vad som gäller. Det är inte direkt estetiskt inspirerande rum, men förhoppningsvis är det inget man lägger för mkt märke till när det väl gäller. önskar verkligen att vi kunnat utnyttja födelsehemmet istället, men det är inte ett alternativt pga vonW.

Efter turen mötte jag upp med den blivande fadern för att gå på pub och träffa folk från vår föräldrautbildning. Många trevliga människor, så vi stannade längre än jag trodde. Skönt att ha lite kontakter i närområdet att hänga med. Och som jag tror jag kan komma att trivas med! Peppar, peppar. Ett par kunde inte komma då de redan fått sin lilla dotter i v 32. Snart är det dags för resten av oss. Är nu 35+5, dvs 4 veckor & två dagar från BFD, En dryg vecka ifrån tidsperioden då man ska vara beredd på att den kan komma när som helst, även om det är mer sannolikt att ungen kommer ut om 4-6 veckors tid. Det är rätt stor marginal på normal förlossningstidpunkt.

Idag blir det lugn och ro, lite kompletterande matinhadling, lunch med Aster och kanske lite pyssel och fix. Får se vad jag pallar.

Inga kommentarer: