måndag, september 06, 2010

Dags att sussa

Med ett glas mjölk och en knäckemacka i magen är det dags att lägga sig. Hoppa spå en bättre natt än igår. Har fullt upp imorgon och dessutom är det tunnelbanestrejk som skall hanteras i morgonrusningen. Har varit rätt så flitig idag. En tvätt har jag klarat av, liksom lite strykning och matlagning. Jag har även finjusterat & designat om ikoner till Constitution Units hemsida & nyhetsbrev. Får se om de får godkänt. Länkar isf vidare när det går. Har bl a använt mig av ritplattan lite, men det finns mycket mer att lära sig & göra med den. Efter lunch tog jag ett snack med Linda på telefon. Det är ju alldeles strax dags för henne och Jonas att välkomna Sigge in i världen, så jag ville passa på medan vi båda kunde och hade tid. Näst på min "att ringa lista" är Lovisa och Sofia. Det är alldeles för länge sedan sist. Var rätt slut senare på em och lyckades sova lite grand på soffan. Har varit dålig på middagsluren trots trängande behov. Fötterna har blivit mer och mer svullna under dagen och medan jag lagade middag var de så svullna och gjorde så ont så jag fick växla matlagning med soffligg & fötterna uppe. Lite svårt att få instruktioner om att sitta framåtlutad med höfterna ovanför knäna (för att ungen skall positioneras rätt) och vila fötterna högt för att motverka svullnad... En fotmassage lite senare gjorde dock underverk. Fick mig sedan ngt av en energikick och har sytt och fixat på pysselprojektet. Jag är nästan klar. Finjustering, fästande av trådar och slutsömmarna är allt som fattas, sedan blir det presentation! Nu säng.

Inga kommentarer: